روش سرمایه گذاری با سود خوب در بورس سهام

چگونه در بورس اوراق بهادار تهران وارد شویم و موفقیت کسب کنیم؟

روش سرمایه گذاری با سود خوب در بورس سهام

چگونه در بورس اوراق بهادار تهران وارد شویم و موفقیت کسب کنیم؟

من از سال 91 در بورس اوراق بهادار به خریدوفروش سهام مشغولم، این وبلاگ رو برای راهنمایی افرادی که به بورس و سرمایه گذاری علاقه مند هستن ایجاد کردم.

کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای افرادی که اطلاعی از بورس ندارن میخوام برای شروع کار در بورس کمی توضیح بدم، اول اینکه بورس چیه؟

 بورس تهران برای خرید و فروش سهام شرکت‌های مختلف راه اندازی شده و سهام شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه، پالایشگاه نفت بندرعباس، مخابرات ایران، گروه مپنا و... در اون معامله میشن.

در بورس همیشه یک طرف خریدار و یک طرف فروشنده وجود داره و روزانه میلیاردها تومان سهام دست به دست میشه. همه معاملات در سامانه معاملاتی که نیز نظر سازمان بورس هست ثبت و معامله از طریق این سامانه انجام میگیره. قبلا افراد مجبور بودن برای معاملات سهام حتما به کارگزاری مراجعه کنن ولی الان دیگه با وجود معاملات آنلاین، کمتر کسی برای خرید و فروش بصورت حضوری به کارگزاری یا تالاربورس میره.

شما هم کافیه یه خط اینترنت و یه کامپیوتر داشته باشید و  هر جای دنیا که هستید با خرید و فروش سهام کسب سود کنید. کسب سود از بورس نیاز به صبر و حوصله و یادگیری مداوم داره (شاید این حرف خیلی تکراری و کلیشه ای به نظر بیاد ولی واقعا حقیقته)

صبر و یادگیری مداوم و ناامیدنشدن و ادامه دادن مسیر همراه با استراتژی درست، بالاخره باعث موفقیت شما میشه. شروع معامله در بورس خیلی آسونه ولی سود کردن مداوم چندان آسون نیست، در ادامه مراحل اولیه شروع کار در بورس رو به شما میگم:

1 - به یک کارگزاری مراجعه کنید و از کارگزاری کد بورسی بگیرید. راهنماش توی سایت بورسینس هست:


2 - پس از دریافت کد معاملاتی، مفاهیم اولیه و مقدمات بورس رو بخونید چون حیاتی هستن. البته قبل از گرفتن کدسهامداری هم اینها رو یادبگیرید فرقی نداره. مهم اینه که یادگرفته باشید و همینطوری بدون اینکه حتی مفاهیم ابتدایی رو ندونید سهام نخرید.

برای یادگیری مفاهیم اولیه بورس من این کتاب رو برای دانلود رایگان شما قرار دادم:


3 - برای یادگیری روش تحلیل تکنیکال + بنیادی + روانشناسی بازار به کلاس برید و یا از طریق کتابهای منتشر شده و منابع رایگان در اینترنت، مداومت در یادگیری رو پیشه کنید.


اینها موارد کلی بود و مطمئنا پستی و بلندی های زیادی در مسیرتون خواهد بود. گاهی سودهای بزرگ خواهید کرد و گاهی هم ضررهای بزرگ. اما اگه خودتون بخواید اینها همگی شمارو پخته میکنه . مهم اینه واکنش شما به اتفاقاتی که رخ میده چیه، از اونها درس میگیرید و باعث رشدتون میشه یا اینکه در ناامیدی و ترس ناشی از شکست باقی میمونید؟

در بورس برای کسی فرش قرمز پهن نشده، کسی موظف نیست برای شما سود ایجاد کنه. سهامدار عمده، دولت، سازمان بورس، مدیر فلان شرکت، حسابرس و حسابدار شرکت، سایت تحلیلی و خبری که ازش اخبار و تحلیل رو میخونید ووو.... هیچکس مسئول سود یا ضرر شما نیست. فقط و فقط خود شمایید که باید مسئولیت همه چیز رو برعهده بگیرید.

اینا رو میگم چون توی گروه های بورسی دیدم که میان و از این دست مطالب مینویسن:

 - حقوقی فلان فلان شده منو بدبخت کرد! (خودت خودتو بدبخت کردی که اولا استراتژی نداشتی دوما با پولی اومدی که اگه از دستش بدی برات سنگینه)

 - این سهام باید بالا بره، دیگه راه دیگه ای نداره (بازار بابای شما نیس که دلش به حالت بسوزه و رفتار بازار کاملا غیرقابل پیش بینی هست)

 - فلان گروه و فلان حقوقی وارد سهم شده پس رشد میکنه (همونطور که گفتم بازار کاملا غیرقابل پیش بینی هست و صرف اینکه کسی سهمی رو خریده، دلیل نمیشه که سهم صعود کنه و برعکس)

 - قیمت شکر رفته بالا، پس قیمت سهام همه شرکتهای قندی هم رشد میکنه (ممکنه رشد نکنه، ممکن هم هست رشد کنه، شاید فردا خبری اومد که این خبرو تکذیب کرد، شاید فردا یه اتفاق دیگه افتاد، پس سرمایه زندگیت رو یه موقع خراب نکنی و بر باد ندی!)


بعدا مطالب اموزشی بیشتری درباره بورس میذارم


  • ۹۵/۰۶/۱۴
  • شهاب جه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی